Total Pageviews

Followers

Monday, July 18, 2011

KESIAN MB KEDAH TELOR DAH DIGADAI SEBIJI PADA DAP

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiKWPYtKwF20-UJGsLA-J7X_-bp6TLFkpt9U0-5pootWJmcOBqqLRRvuLdr9GnC4Ovw199TR6YJbnqMMgdTR_0NyyYcIZRkqBrxaeT1D0KwgfJi7-2nlu_z8Mp2fm8ppu58-g1igevR7FU/s200/HHalem-Azizan-Adbul-Razak-Gelabah.jpg

1- Hari ini buat pertama kalinya Datuk Azizan cukup terhina dan menerima tamparan yang hebat dan paling dasyat oleh Lim Kit Siang. Kesemua ini adalah gara-gara Azizan ingin melaksanakan‘Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997’, yang melarang pusat hiburan beroperasi pada bulan Ramadan.

2- Tetapi apabila Azizan menerima kutukan hebat oleh China MCA, maka beliau terus melompat dan cuba menyalahkan BN dengan berkata bahawa Enakmen telah lama digubal oleh kerajaan BN dan beliau hanya pelaksa
na sahaja. Azizan memberi alasan yang cukup memalukan diri beliau dan menunjukan beliau tidak panjang akal.

3- Insiden tempelakan Kit Siang dan kutukan MCA menyerlahkan lagi kepada kita bahawa orang yang paling berkuasa di dalam pemerintahan Pakatan adalah orang-orang China apabila mereka bergabung tenaga. Orang China menjadi kata pemutus dan mencampori didalam hal-hal yang melibatkan agama Islam.

4- DAP memberi arahan kepada Datuk Azizan seperti berikut;

“Dalam keadaan ini Datuk Seri Azizan seharusnya mempertimbangkan semula dan memansuhkan keputusanuntuk melaksanakan sepenuhnya Enakmen Hiburan dan Tempat-tempat Hiburan 1997 khususnya ketika kerajaan negeri BN dulu tidak berbuat demikian sepanjang 11 tahun sehingga ia jatuh pada pilihan raya umum 2008 ”

5- Bukan setakat Azizan sahaja menjadi gelabah akibat tegoran Kit Siang, malah Pengerusi DAP Kedah, Lee Guan Aik yang juga Adun Kota Darulaman menjadi tidak tentu arah. Kata Kit Siang;

“Lee melaporkan bahawa DAP Kedah tidak pernah bersetuju dengan larangan dan perkara itu tidak pernah dibangkitkan pada mesyuarat majlis Pakatan Rakyat Kedah meskipun dipersetujui bahawa perkara-perkara yang sensitif kepada lain-lain komuniti seperti larangan pusat hiburan ketika bulan Ramadan seharusnya dibincangkan pada mesyuarat majlis Pakatan Rakyat negeri terlebih dahulu ”

“Lee juga menjelaskan bahawa beliau tidak pernah bersetuju dengan larangan sedemikian di Dewan Undangan Negeri ”

6- Ini lah contoh yang cukup klasik maksud bahawa China Komunis DAP dan MCA lah yang paling berkuasa apabila mereka memerintah Malaysia kelak.

7- Kepada goblok-goblok Pas yang masih tidak faham atau tidak mahu faham atau buat-buat tidak faham akan maksud tersebut; sila hayati baik-baik sebelum terlambat.

8- Kita lihat adakah Azizan akan akur arahan China Komunis dan kafir DAP.

“Azizan Sudak Terkapit Teloq”

No comments:

Post a Comment

Hallo beruk beruk duku,,kalau nak komen boleh. belasah saja

Tapi Ada Syarat,,syarat-syaratnyammtanggunglah sendiri setiap patah yang beruk duku tulis,,ok faham kah wahai beruk beruk matyeh,,,